Kusinskoj

Så vad har jag och Iris gjort idag då? Först så lyckades jag få Iris att ta en liten förmiddagslur idag och det tillhör inte vanligheterna längre. Men idag var hon riktigt trött på morgonen och somnade i min famn. Hann precis göra mig själv klar innan hon vaknade. Efter tandborstning, insmörjning av solkräm och påklädning så blev det en sväng på stan. Iris var en lycklig liten tjej som promenerade på Kalmar gator. Efter lunch så gick vi till parken där Iris blev en olydig liten flicka som vägrade ha solhatten på. Eftersom hon blev febrig på midsommardagen när hon var ute utan solhatt så vill jag gärna inte riskera att det händer igen så då blev det hemgång rätt så snart efter att vi kom dit. Hon hann dock gräva, gunga och springa runt lite så hon var nog egentligen rätt nöjd. Väl hemma så somnade hon rätt så fort.
När hon vaknade så gick vi bort till mormor och morfar där storkusinerna Ida och Moa är på besök. Lyckan i Iris ansikte när hon fick se dem var oslagbar. Hon blev så glad. Kunde tro att hon vunnit 172 miljoner på Lotto. Så kusinerna och Iris har lekt hela kvällen och det har varit full fart. De har dansat, brottats, skrattat, tittat på film, ätit mat och glass och haft det mysigt ihop. Är kul att se Ida och Moa med Iris, syns att hon tycker det är kul med de större barnen.
Efter några timmar skoj och mat så gick vi hem och Iris fick ta sig en kvällspromenad med lite avbrott av burenhet av sin far då hon vägrade hålla handen i folkmassan på Storgatan. Som ni kanske förstår så tycker Iris inte att det är så kul att åka vagn längre, hon vill helst gå själv nu för tiden. Iaf så blev nog den sista promenaden lite jobbig för när vi kom utanför Inside så tog hon en liten paus. Och då bor vi ovanför Inside så det var ingen längre sträcka kvar. Men behöver man vila så gör man.
Nu sover Iris sött och så hoppas jag att det blir hela natten. Inte för att jag tror på det men hoppas kan man ju.


Iris vilar lite på Insides trappa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0