Sväng på stan

Idag på förmiddagen så tog Iris och jag en sväng på stan med Iris kusin Arvid, faster och farbror. Efter en stund så slöt farmor också upp. Vi gick runt lite nere på Baronen även om den mesta tiden spenderades på Village. Mindre kul om du frågar mig men det fick gå för denna gången.
Det var kul att se Iris min när hon fick se Arvid när han vaknade till och satte sig upp. Ett stort, stort leende kom fram och hon tittade och pekade på honom hela tiden. Men eftersom hon är förkyld så vill jag inte att hon ska röra vid honom så att hon också blir sjuk utan det får vänta några dagar.
På väg hem så fastnade jag i ett samtal och alla andra gick före. Då hade Iris fått syn på den snurrande, blöta stenkulan och det var ju jättespännande. Mindre spännande var det att hon blev dyngsur. Är kanske inte optimalt att gå i blöta kläder när man är förkyld. Men eftersom vi ändå var på väg hem så spelade det mindre roll. Bara hon var nöjd.

Nu har vi ätit lite lunch och då menar jag lite. Iris åt tre skedar och sen var hon nöjd. Lyckades dock få i henne en banan så hon fick något i magen. Men jag förstår att hon inte vill äta, är inte speciellt hungrig själv.

Nu ligger Iris och sover och jag ska snart göra samma sak. Är viktigt att vila så man orkar leka i parken sen vilket är planen för eftermiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0