Trött och förkyld

Har varit en spännande natt i natt. Iris har varit i högform och sovit allt annat än bra. Strax efter att vi gått och lagt oss i sängen så hörde jag ett jubel från Iris rum. Reste mig och gick in för att titta och då är hon på väg in till oss. Vid tre hade Emma varit inne och då låg hon på golvet och sov. Verkar som hon börjat gå i sömnen. Det känns inte helt bra faktiskt.
Vi fick en liten sovmorgon idag jag och Iris, vi gick upp vid halv åtta och det är bra. Men vad hjälpte det? Nu ligger Iris och sover igen. Tror att värmen och hennes förkylning tar ut sin rätt. Idag snorar hon mer än vad hon gjort innan så jag vet inte om förkylningen har gått in i någon andra fas eller nåt. Men hon är duktig min lilla tjej, frågar man snällt så får man torka bort snoret som rinner ur näsan utan några större protester. Var skillnad när hon var yngre, då fick man kriga för att få tag på en liten snordroppe som hängde och dinglade under hennes lilla näsa.

Till frukost idag så beställde Iris knäckebröd med ost och en kaffe latte att dricka. Och då får självklart Iris det. Nu drack hon väldigt lite av latten så hon kanske inte tycker om kaffe riktigt så mycket som hon säger att hon gör. Kanske ska testa utan mjölk någon dag?


Lattetjej?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0