Varmt, varmt, varmt

Jag vet att det enligt de flesta är helt fel att klaga på värmen men just nu vill jag ha lite regn, eller iaf en riktigt molnig dag. Blev så glad när molnen gled in över Kalmar idag men säg den glädje som varar för evigt. En stund senare så var solen framme igen och värmde med sina strålar.

Idag har jag och Iris haft en rätt bra dag tycker jag. Vi valde bort stranden och gjorde andra saker istället. På förmiddagen så var vi hos Putte och snackade lite golf och Iris provade kepsar, kände på lite golfbollar och avslutade med att slänga alla peggar på golvet. Full fart helt enkelt.
Idag gjorde vi comback i Stadsparkens lekplats. Var några dagar sedan sist men Iris kände sig hemma snabbt och sprang omkring som vanligt och lekt. Efter det så blev det glass vid Byttan. Iris smaskade i sig mjukglass som aldrig förr.
Sen gick vi hem och sov en stund innan vi gav oss ut på en liten cykeltur med en massa stopp för att prata med folk.
Dagen avslutades med grillade hamburgare när Emma kom hem. Efter det så var det tid för att duscha, borsta Iris tänder och börja kampen om att få henne att sova. Och idag gick det rätt bra, hon somnade redan vid nio vilket är en halvtimme tidigare än vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0