Blåsig gungning

Jag och Iris trotsade i eftermiddags blåsten och gav oss iväg på en promenad som slutade i Stadsparken(som vanligt känns det som). Där slängde jag ner Iris i en gunga och lät henne gunga en stund. När hon tröttnade på gungorna så sprang hon omkring lite innan hon satte sig tillrätta i sanden och grävde lite. Efter en stund så hände det igen, en näve sand in i munnen och då fick jag nog av blåsten och gick hem. Och ja, jag tog Iris med mig.
 
Efter ett tag här hemma så ringde mormor och frågade om hon var välkommen och det var hon såklart. Så då blev det lite fika med nybakade bullar som hon hade med sig. Gott!
Sen så lekte hon och Iris en hel del och Iris la ett helt pussel nästan själv. Inget riktigt pussel alltså utan ett sånt med utstansade hål där bitarna passar. Hon är så smart min lilla tjej. Kanske inte är min tjej trots allt om man tänker på hur smart hon är. Får fråga Emma.

Nu väntar vi på att Emma ska komma hem så vi kan laga lite mat innan vi lägger Iris i badet. För badet är mer än nödvändigt idag med tanke på att det har varit både målning och grävning under dagen. Kanske kommer en bild på en badande Iris sen om jag kommer ihåg det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0