En dag i solen

Det har verkligen blivit en dag i solen idag. Först så började vi med att gå till Kattrumpan för lite sol och bad. Jag badade underbenen medan jag höll i Iris hand när hon badade. Hon gick omkring och skvätte, skrattade och hade det jättekul i det oerhört kalla vattnet. Fattar inte att hon ville bada, själv hade jag gärna gått upp väldigt snart efter att vi gått i. Men hon var nöjd och då är jag nöjd. Efter badet så blev det lite lek i sandlådan och lite gungande innan det var tid att gå hem och äta lunch.

När lunchen var uppäten så blev det lite sömn för Iris. Och hon hade nog gärna sovit betydligt längre än vad hon fick för hon var extremt svår att väcka idag.

Eftermiddagen har spenderats i Stadsparken där mormor kom och mötte upp oss. Och som vanligt så blev det gräva, gunga, klättra lite på lekplatsen innan vi gick till gräset och spelade lite fotboll. Mitt i allt springande så tog vi en liten paus så Iris kunde få i sig lite mellanmål. Idag stod fruktdryck och nektarin på menyn och Iris åt och drack och var väldigt nöjd med det mellanmålet. Hur kvällen blir har jag än så länge ingen aning om men det trevliga med kvällen är att Emma kommer hem en timme tidigare än vanligt, och det tycker vi om.


Iris äter nektarin i Stadsparken och njuter av solen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0