En måndag

Hur har våran måndag varit kanske ni undrar? Det ska jag berätta för er nu.

Förmiddagen gick åt till att gå till MAXI och handla. Hur kul som helst. På vägen hem blev det en fika hos mormor och morfar. Och då hade vi sån tur att jag fick skjuts hem med varorna av morfar. Tacksamt för det för annars hade jag fått bära hem en kasse plus en påse potatis. Och när jag tänker efter så var det bara jag som hade tur eftersom Emma fick gå med Iris. Men när jag packat upp varorna så mötte jag upp tjejerna på stan där vi gick och letade efter lite kläder till Iris. Iris visade inget intresse utan valde att sova hela tiden. Så när hon vaknade så gick vi hem och åt en lunch och tittade på Holland-Danmark. Bra där Holland att spöa gröthalsarna.

När fotbollen var slut så tog jag och Iris cykeln till Stensö för att leka lite på lekplatsen vid campingen. Det skulle vi inte ha gjort för det var en helt värdelös lekplats för små barn. Passar bättre för barn som är plus tre. Så det blev den gamla vanliga lekplatsen i Stadsparken. Iris var i sitt esse och gungade, sprang omkring och satt och lekte i sanden. Allt var bra tills det kom tre pojkar som var i sjuårsåldern. Då blev Iris rädd och jätteledsen så det var bara att packa ner henne i cykelsadeln och cykla hem.

Iris somnade rätt tidigt idag och det var rätt skönt så jag kunde koncentrera mig på fotbollen. Tyvärr lyckades inte Italien vinna men det är ju inte Italien om det inte går lite risigt i början på ett mästerskap.

Nu blir det snart sängen men först ska jag se om jag kan få in filmen som jag halvlovade att lägga upp idag på morgonen


Kommentarer
Postat av: Nilsidun

Interesting. No more comment :)

2011-03-15 @ 08:13:41
URL: http://nilsidun.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0