Måsen

Idag på förmiddagen så har jag och Iris varit en sväng ner till Måsen. Iris har lekt en massa och så blev det lite målande. Hon är en talang med penseln om du frågar mig, 15 månader gammal och målar redan bättre än sin far. Men jag undrar varför hon inte passar på att leka med andra barn när hon träffar dem? Hon leker helst själv och håller sig gärna en bit ifrån de andra. Visst går hon fram och tittar lite på dem och ibland så försöker hon ta deras leksaker men oftast så knallar hon iväg där hon kan leka ostört. Är hon en enstöring vår lilla tjej?

Nu ligger hon och sover sött inne i sin säng och jag kan sitta här och blogga lite. Sova ja, för andra morgonen i rad så har hon kommit in till mig och Emma. Men av någon anledning så går hon inte in till oss utan hon kryper in. Tror det har att göra med att hon egentligen är för trött för att orka ställa sig upp vilket får mig att fråga varför hon ska upp så tidigt? Önskar att jag kunde säga åt henne att gå tillbaka till sängen och somna om men det är hon lite för liten för att förstå än.



Iris målning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0