Fredag kväll och lördag

Igår var vi som sagt ute i Ljungbyholm och hälsade på familjen Aberin. Trots att Iris var så sjukt trött så var hon på ett rätt bra humör och lekte friskt med Alva och Filippa. Och jag måste säga att både Alva och Filippa var jätteduktiga med Iris. Att Filippa var det var nästan väntat med tanke på att hon är så pass gammal som hon är men Alva överraskade stort med att ta väldig mycket ansvar och vara väldigt, väldigt snäll och delade med sig av sina saker utan något som helst gnäll. Tack tjejer för att ni tog hand om Iris så bra igår.
Vårrullarna var väldigt goda och man var mätt och belåten när vi åkte därifrån.

Idag så blev jag väckt av att Emma och Iris kom in och mös med mig i sängen. Och Iris humör idag är inte av denna värld. Hon har varit konstant glad och går omrking och skrattar och ler hela tiden. Det roliga är att hon skrattar så fort jag och Emma gör det. Skämtar jag med Emma så skrattar nästan Iris innan Emma gjort det. Tror hon har fått en bra humor lilla damen som skrattar åt mina skämt. Eller, det kanske är dålig humor? Det får ni bedöma.

Ikväll så ska vi ut till Lindsdal och fira gammelmormor som fyller år idag. Om jag inte är helt fel ute så fyller hon 89 år, en respektabel ålder om du frågar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0