Fredag

Så var det äntligen fredag igen. Undrar varför jag uppskattar fredagar så mycket trots att jag inte jobbar. För innan handlade det nästan bara om att ledigheten var nära men nu är jag ju ledig hela tiden. Så min slutsats blir att det är för att Emma är hemma i två dagar och tar hand om mig och ger mig kärlek.

Så vad har jag och Iris gjort idag då? Inte mycket alls kan jag säga. Vi har varit hemma i stort sett hela tiden förutom en liten utflykt på stan som innebar ett bokköp av mig. Hon vägrade att sova sin förmiddagslur så nu har vi en lunchlur istället. Tänkte att vi skulle ta en tidig lunch idag och sova efter men Iris ville annat. Hon kom och krävde sömn i min famn och då får hon det.

Ikväll så ska vi till familjen Aberin ute i Ljungbyholm. Alla vuxna utom jag ska göra vårrullar som vi ska smaska i oss när de är klara. Jag tar hand om barnen under tiden maten fixas till. Bra för mig och för alla andra som ska äta maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0