Hemma igen

Så är min lilla Iris hemma igen. Var fantastiskt att komma till Lindsdal och se henne och farmor genom ett fönster, jag vinkade och fick världens största leende till svar från Iris. Då blir man glad kan jag lova. Och när jag och Emma kom in så var det stort pusskalas. Men när pussarna och kramarna var utdelade så var det farmor som gällde igen. För farmor hade ärtor på spisen och då är man inte mycket värd.
Men sen vi kom hem så har hon varit en sådan mysig liten tjej som bara hon kan vara.

Och imorgon är det måndag och ordningen är återställd. För hur mysigt det än är att få vara ensam med Emma så saknar man Iris lite grann nästan hela tiden. För det är ju vardag för mig nu att vara med Iris hela dagarna och när hon inte är nära så saknas det något. Iofs saknarjag Emma också när hon är och jobbar men hon kommer iaf hem på kvällen. Så imorgon ska jag och Iris ha en riktig mysdag tror jag. Men vad vi ska göra vet jag inte men det brukar lösa sig.

Nu blir det lite vin och ost

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0