Jobbiga nätter

Nu för tiden är det extremt jobbiga nätter. Natten till idag så var det total katastrof då Iris ville gå upp vid kvart i fyra. Minnet är inte helt klart men jag var uppe någon gång mellan fyra och fem och tänkte ge henne gröt och bara ta att hon ville upp med förhoppning om att det skulle bli en lång sovstund strax efter det. Men då kom Emma upp och föreslog välling istället och så blev det. Så Iris somnade om ett tag iaf men sen skulle hon upp vid sex iaf. Så idag är jag inte världens piggaste pappa. Men det betyder inte att vi inte redan gjort saker. Efter frukost, morgontoalett, sovstund, påklädning osv så tog vi en sväng till bibilioteket och testade deras sagorum. Var helt ok men det skulle varit bättre om det varit några andra där. Så nu ska jag försöka övertala de andra i föräldragruppen att hänga på någon gång. Sen blev det en sväng på stan och nu ska vi snart äta lunch. Eller Iris ska, själv så är jag inte speciellt hungrig än.

Iris har idag haft en skrikdag. Det är dock glad skrik och det står man ut med betydligt längre än när det är gnällskrik. Och en dag som denna så håller skriken mig vaken också.

Märkte att jag inte skrec speciellt mycket igår. Berodde mest på att det inte hände så mycket utan jag och Iris låg i soffan i drygt tre timmar på eftermiddagen och sov. Var bland det bästa som hänt på länge. I övrigt så var det som alla andra dagar med lek, mys, mat och mycket spring. Det enda som var skillnad var att hon var på ett otroligt pusshumör. Det skulle pussas hela tiden. Och det är fantastiskt mysigt när hon kommer fram och ska pussas.

Nu ska vi ge Iris lite lunch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0