Lindsdal och buss

Är nu ute i Lindsdal hos mina föräldrar. Passar på att blogga ltie medan Iris leker med farmor och farfar.

Märkte idag att Iris är ett stort fan av korv med bröd. Stannade till på Olgas på väg till bussen och köpte två kokta med bröd. Man är ju inte dum utan listade snabbt ut att Iris ville smaka och därav köpter av två. Och som hon åt och njöt. Så nästa gång jag är och handlar mat så blir det ett inköp av korv och bröd så vi kan ta en korvlunch någon dag.

Väl på bussen så satt Iris och vinkade till en tant hela vägen ut till Barga Centrum då tanten hoppade av. Och när den tanten gick av så vinkade hon till nästa tant. Är skönt att hon underhåller sig själv när vi är ute och far.

Medan jag pratar buss. Jag tycker att det är hutlöst jävla dyrt att åka buss nu för tiden. Det kostar 21 spänn att åka till Lindsdal från Kalmar. Ska det vara så dyrt i dessa tider då alla pratar om miljön hela tiden. Tror de verkligen att fler åker buss när det kostar mindre att ta bilen? Fattar det bara inte. Vill de att folk ska åka mer kollektivtrafik så får de sänka priset till en tia eller något som lockar. Gör det prisvärt för guds skull. Jag blir faktiskt förbannad över priset även om det i det stora hela är en skitsumma. Så, nu har jag fått ur mig det.

Nu ska jag gå ner och sätta mig framför tv:n och se när BP spöa AIK. Hoppas han den där bryter både ett och två ben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0