Resten av dagen

Strax innan lunch så gick Iris in i någon trötthetsfas som hon inte ville ta sig ur. Försökte att söva henne innan maten, gick inte, försökte ge henne mat för att sen söva henne, gick inte, tog en promenad med vagnen för att hon skulle somna, gick inte, gick hem igen och gav henne mat och lekte lite med henne innan jag gjorde ett nytt försök och då gick det.
När hon vaknade två timmar senare så var hon pigg som en mört och vi lekte med klossar, gosedjur och en massa andra av hennes saker innan jag tyckte att vi skulle ta en sväng till någon lekplats innan vi skulle gå till mormor och morfar och äta middag. Så vi packade ihop och tog oss till lekplatsen i Stadsparken. Men tror ni Iris ville gunga eller göra något annat där? Nä, hon tjurade. Tror ni att hon sen ville ner i vagnen? Nä, hon tjurade igen. Men när jag väl fått ner henne och drog ner till vattnet så hon fick se lite fåglar så ordnade allt till sig och hon blev en glad tjej igen.
Väl hemma hos mormor och morfar så lekte hon med mormor fram till maten och med morfar efter maten så båda två fick sig en rejäl dos Iris. Dos ja, Iris tog sig en dos kattmat idag också. Lyckades pilla ut lite av torrfodret hon stoppade i munnen men en del fick hon ner i magen. Men det är säkert bara nyttigt med lite kattmat då och då.

Nu ska jag fortsätta titta på Champions League


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0