Resten av dagen

Ja, vad gjorde vi resten av dagen egentligen. Vi började med att gå till mormor där Iris skulle vara medan jag var och gjorde ett allergitest. Det visade sig att jag är allergisk mot kvalster i sängen och luften, sen så tog vi en släng astma på det och så har du mitt nya sjukdomsläge. Är ju inget som ställer till några större problem så det kan jag leva med.
När jag var klar så tog jag mig tillbaka till Iris mormor för en kopp kaffe och lite prat. Iris smaskade i sig sockerkaka som om det var sänt från himmlen. Det bästa med bullar, sockerkaka och liknande är att man kan reta Iris lite genom att hålla fram det mot hennes öppna mun för att sen dra tillbaka det goda. Och Iris tar det på helt rätt sätt, hon skrattar. Själv så hade jag blivit vansinnig.
När vi väl kom hem så somnade Iris på mitt bröst medan jag satt och slötittade på tv. När hon väl vaknade så blev det musikstund i hennes rum där vi lyssnade på den gamla vanliga skivan. Skillnaden idag var att vi spelade marackas, tamburin och munspel till musiken. Tyvärr så fattar inte Iris det där med munspel utan hon gör ljuden själv utan att blåsa. Men lite ljud kom det ur munspelet efter ett antal försök.

Ikväll så har jag varit och kollat Mickes nya hus på Ängö. Där kommer han bo bra pojken.

Nu ska jag ta och duscha innan jag kryper ner i sängen och sover i några timmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0