Säng

Vi har ändrat om lite i Iris rum igen för att hennes sömn ska bli bättre. Igår eftermiddag så tog vi bort benen på extrasängen och den ena sidan på spjälsängen för att få ihop sängarna till en. Vi har nämligen en teori om att Iris inte tycker att spjälsängen är skön och därav den dåliga sömnen. Så därför lägger vi henne numera i extrasängen med spjälsängen bredvid som ett lite skydd för att hon inte ska trilla nr på golvet i sömnen.
Och det här med att ta sig ner från extrasängen på ett bra sätt har hon inte löst riktigt än, nä, det ska vara huvudet först rakt ner i golvet. För att dämpa min oro över det så har vi nu lagt lite kuddar nedanför.
Nu hjälpte ju inte detta så mycket kanske eftersom jag i tröttheten av gammal vana bara la mig med henne i extrasängen direkt istället för att lägga tillbaka henne och själv gå in till min egen säng.
Men jag ska göra ett nytt försök i natt.


Passar på att skicka med ett kort från i lördags när Iris var ute och lekte lite med farmor. Och precis som hennes pappa gjorde när han var liten så passade hon på att smaka lite på snön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0