Skitunge

Idag när Iris hade ätit upp sin middag så fick jag ett sms av Emma där det stod att hon skulle bli försenad tack vare att SJ som vanligt strular lite. Tog då beslutet att bada Iris. Tog av henne kläderna och lät henne springa runt lite medan jag gjorde klart i badrummet. Då händer det, olycka nr ett är framme när hon helt ogenerat ställer sig och kissar på golvet och skrattar. Men det är ju inte så farligt.
När hon sen sitter i badet och har det allmänt bra så tycker jag det ser ut som om hon tar i lite. Ser dock inget bajs i badbaljan så jag släpper det. Men ca 30 sekunder senare så ser jag det, en tillplattad bajskorv på botten av badbaljan. Fort upp med Iris och ner i barnstolen vi har i badrummet. Ut med bajsvattnet och så tar jag och Iris oss en dusch, som hon för ovanlighetens skull tyckte var kul.
När vi väl var färdiga så kom Emma hem och jag fick en möjlighet att rengöra badbalja och leksaker ordentligt så vi slipper bajsrester nästa gång vi badar.

Det intressanta är varför hon väljer att ha premiär för badbajs när jag väl tar beslutet att bada henne ensam? Det är ju inte utan att man undrar om hon gör det för att retas.

Och medan vi ändå pratar reta. Vi försöker få Iris att inte vara vid spisen och framför allt när den är igång. Men ikväll har hon varit för djävlig rent ut sagt och gått dit och ställt sig och pillat på den hela tiden. Både jag och Emma har tagit bort henne, höjt rösten rejält och försökt få fram budskapet om att det är farligt. Hur tror ni det gått? Inte så bra nej, en stund senare så har hon stått där igen och pillat och bara skrattat när vi tagit bort henne. Då är det inte så lätt att hålla sig för skratt när det är meningen att man ska skälla och vara arg.
Så nu har man fått en rejäl försmak av vad som komma skall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0