Smårgåsrån

Eftersom vi glömde köpa bröd igår så blev det en lite anorlunda frukost idag för mig och Iris som betod av smörgåsrån och fil med kalaspuffar. Och smörgåsrån är ju mums men först ska man tydligen äta osten som ligger ovanpå. Och när den är slut så ska man ha pappas ost också. Och för husfriden så är det bara till att langa iväg osten från mina rån med. Och sen så blev det lite kalaspuffar också. Är kanske inte en lämplig frukost för en ettåring men några stycken gör ingen skada. Och det var nam-nam och ett långt och högt mmmm.
Men kalaspuffar får nog bli lördagsfrukost i framtiden. Går ju inte att lyxa med honungsrostade grejer mitt i veckan.


Kan jag få in ett helt smörgåsrån i munnen på en gång?



Just nu går Iris omrking som ett stor leende och pratar, piper, tjuter och är på ett stålande humör. Sockerchock kanske? Tror vi blir inomhus ett tag idag eftersom hon verkar trivas rätt bra med det för tillfället. Vi sparar helt enkelt utomhusaktiviteterna tills efter lunch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0