Helgen

Så vad har vi hittat på i helgen då? Igår så var det en dag som efter frukost inleddes med en cykeltur ner till parken där Iris fick leka loss. Men som vanligt så blev det lite sandätning och då fick jag och Emma nog och drog oss hemåt. Väl hemma så bytte vi cyklarna mot vagnen och tog en sväng på stan. Köpte väl inget speciellt men det var fint väder så det var härligt att bara strosa runt. Och när Iris somnade så gick vi hem och satte oss på innegården och käkade lunch i solskenet. Eftermiddagen avslutades med lite glass nere i hamnen.
Vid sex kom farmor och farfar och hämtade Iris som skulle sova hos dem medan jag och Emma gick till Gröna Stugan med familjen Anderbom. Blev en väldigt trevlig kväll och eftersom vi är småbarnsföräldrar så slutade den rätt så tidigt. Fan vad gammal man har blivit.

Idag så blev det en rejäl sovmorgon. Vi gick upp strax efter 10 och det var duktigt skönt. Sen blev det frukost och göra sig klar för barnkalas. Så vid 12 kom Iris hem och bytte kläder innan vi cyklade bort till Minna som hade kalaset. Var mycket barn där och full fart. Höjdpunkten för egen del var när jag hittade John och Angelikas lilla 9-veckorsbebis Minoo vaken i sin säng. Tog upp henne och satte mig med henne i soffan och drömde mig tillbaka till när Iris var en sån liten plutt. Än en gång så måste jag ge Minna lite uppskattning för hur hon är mot Iris. Tack Minna.
När vi kom hem så somnade Iris nästan omgående och sov i en timme innan jag väckte henne. Och sen har vi bara slappat hela familjen tills Emma började baka. Fast jag och Iris fortsatte dock att slappa och bara ha det söndagsskönt.

Imorgon är det golf för min del. Hurra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0