Lunch och lek

När Iris satt och åt sin lunch så ringde farmor och frågade om vi ville luncha med henne. Självklart så sa jag ja och kollade i tidningen vad som erbjöds. Efter lite övervägande så blev det Gröna Stugan(igen) där vi åt en delikat lunch bestående av isterband och dillstuvad potatis. Iris var på ett strålande humör och smaksade i sig bröd under tiden. När jag och farmor drack lite kaffe efter maten så kom Iris på att hon kunde låta och började med att skrika lita med sin allra ljusaste röst. Lät inget bra alls om du frågar mig men hon och personalen skrattade iaf. Vad resten av gästerna tyckte har jag ingen aning om men jag antar att de inte tyckte att det var jättemysigt.

Efter lunchen så gick vi hem för jag skulle byta blöja på Iris och klä på henne lekkläderna. Det slutade med att vi hälsade på Birgitta i Ullcentrum och Iris for fram som en virvelvind och välte ut saker och körde på som om hon ägde stället. Efter en bra stund så började hon tröttna och försökte springa därifrån med en mössa och då tyckte jag att det fick räcka. Så upp och byta innan vi gick till Kattrumpan och gungade och åkte rutschkana. Efter en stund var Iris så trött att hon nästan somnade i gungan och då tyckte jag att det var dax att gå hem. Så nu ligger hon och sover i min famn och hon snarkar lika högt som sin mor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0