Lunch

När jag och Iris hade kommit hem från Måsen som för övrigt var väldigt trevligt och roligt idag så somnade Iris snabbare än blixten i min famn. En stund senare ringde farmor och farfar och frågade om vi ville äta lunch med dem. Självklart sa vi jag och jag väckte Iris försiktigt efter ca 45 minuters sömn och fraktade ner oss till Gröna Stugan. Jag tog en ceasarsallad medan farmor och farfar valde snitzel och carbonara. Och om man tar lite från varje rätt så har ni Iris lunch. Och det var något hon var väldigt nöjd med. När hon kände sig mätt så tog hon en liten promenad i loikalen och charmade folket som satt och åt.

Kom på en sak från Måsen nu. En liten pojke gick omkring och åt på en skorpa då han stötte på Iris som snabbt tog skorpan ifrån honom och stoppade den i sin egna mun. Skamsen så tog jag skorpan ifrån henne och gav tillbaka den till pojken. Eller, det som var kvar med tanke på att hon bet av en tredjedel av den. Så har ni mat i handen eller något ska ni passa er för Iris för annars kan ni lätt bli av med den. Varningen är härmed utfärdad.

Resten av dagen kommer vi spendera inne med tanke på vädret. Även om det inte regnar just nu så är det ju tråkigt och kallt ute så det känns bara som att plåga både mig och Iris genom att vara ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0