Mycket har hänt

Det har hänt en hel del sen sist och jag får försöka ta det i ordning.

I fredags så inleddes dagen med en cykletur till Skälby där vi träffade några andra ur föräldragruppen. En massa lek senare så tog vi cykeln hem och åt en god lunch. Någon timme senare så kom mormor och morfar och hämtade Iris för att ta med henne till Nybro för att gå på någon matgrej innan de hämtade Emma på jobbet och gav henne skjuts hem. På kvällen blev det grillning.

I lördags så blev det en dag i bilen. Mitt kusinbarn skulle ha namngivningsceremoni och eftersom de bor i Örebro så var det bara till att sätta sig i bilen. Så drygt fyra timmars resa upp, några timmar på ceremonin och drygt fyra timmar hem. Men det var en rätt bra dag trots allt resande. Var kul att träffa släkten igen och det var en fin ceremoni. Och Iris var så duktigt med bilåkandet. Knappt något gnäll alls och på ett strålande humör den mesta tiden. Kan bero på att hon fick sitta och titta på Teletubbies nästan hela tiden men jag blev imponerad att hon köpte att sitta still så mycket.

Igår så var det mors dag och Iris hade köpt ett örngott, övertalat mig att ge Emma en massage och så gav hon bort ett litet biopaket till Emma också. Och en egengjord tavla men den fick Emma redan i torsdags. Och så hade jag och Iris fixat frukost till Emma när hon vaknade så det var dukat bord för henne igår helt enkelt.
Efter frukosten så cyklade vi till Skälby och plockade blommor till våra mammor, eller, Emma plockade blommor medan jag höll cykeln där Iris satt och sov i sin barnstol. Lovar en bild sen.
Sen blev det fika i Lindsdal med farmor och farfar innan vi åkte till MAXI och handlade. Avslutningsvis på vår lilla turné så blev det middag hos mormor och morfar.

Kvällstimmarna spenderades här hemma med lite söndagsmys.


Så, nu är en ny vecka igång och den är rätt planlös men jag och Iris ska säkert hitta lite saker att göra. Vädret verkar bli sådär måndag, tisdag och onsdag så vi får se hur mycket vi kan vara ute men får vi möjlighet så blir det utomhuslek. Nu ska jag göra som Iris gör just nu, sova.

Kommentarer
Postat av: sambon

tack älskling för allt mys du fixade igår! älskar dig så mycket!!!

2010-05-31 @ 10:10:23
Postat av: Paydayloan

Nice site, keep up the good work!

2011-01-17 @ 11:03:20
URL: http://paydayloan.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0