Sådär ja

Nu börjar det ordna till sig med sömnen för min lilla Iris. Blev en dryg timme i förmiddags innan vi gick till mormor och morfar för lunch. Lunchen var en trevlig och uppskattad överraskning. När vi var mätta och belåtna så gick jag till MAXI medan Iris stannade och lekte sig duktigt trött med mormor.
När vi kom hem så var det dock lite High Chaparall med ett springande och ylande tills hon insåg att hon faktiskt var skittrött och kom och lade huvudet i mitt knä och bad om att bli upplyft. Så nu har det varit 45 minuters bra sömn där jag passat på att pilla ut snorkråkor ur näsan på Iris. Och när man får göra det så sover hon djupt. Men nu är det snart dax för en väckning så hon inte är allt för utvilad när kvällen kommer så Emma får en jobbig kväll. Att min kväll blir jobbig vet jag då jag ska kolla när Bajen ska ta sig an Assyriska på bortaplan. Har verkligen inga positiva tankar eller känslor alls inför denna matchen så det kommer bli jobbigt, jobbigt. Men jag kanske ska lita på Iris som sa att det skulle lossna ordentligt idag men vad vet hon om fotboll? Förhoppningsvis mer än vad jag gör.

Måste bara gnälla på att det regnar. Har ju lovat Iris att vi ska gå och gunga i eftermiddag men det kommer vi inte att göra nu med tanke på hur blöta vi skulle bli. Och även om det slutar så är ju allt dyngsurt och med tanke på Iris förmåga att trillar när hon springer omkring så lär hon se ut som en lerfigur när hon lekt färdigt och så kul ska vi inte ha det. Så det får bli lek inomhus istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0