Skit och aj

Resan till Jönköping igår slutade i moll, som vanligt nu för tiden får man väl tillägga. Är bara att inse att det blir ytterligare ett tungt år för mitt kära Bajen. Så nu är jag och Iris helt överrens om att gnagar-Borken måste bort, snarast.

Igår så var det en dag med rätt mycket regn så det var mycket inomhuslek för mig och Iris. Blev lite uttråkad framåt eftermiddagen men det gick ok. Får hoppas att det klarnar upp lite snart så vi får mer uteaktiviteter idag.

Nu ska vi prata olyckor och skador. Iris har haft en blånagel sedan slutet av februari och nu håller den på att lossna. Lyckades känna lite på den förut när hon låg och sov men tyvärr så vaknade hon innan jag ens hann göra ett försök att avlägsna den. Siktar på ett nytt försök i eftermiddag om det blir en lite lur till för den lilla damen.
För ca en timme sen så slog Iris i huvudet ordentligt. Hon fick för sig att hon skulle springa i sängen vilket slutade med att hon trillade med huvudet först in i väggen. Aj, aj, aj vilken go bula hon fick. Men efter lite gråt och lite kaffe så var allt bra igen.

Nu ska vi borsta tänderna, klä på oss och göra oss klara för vad denna dagen bjuder på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0