Valborg, lördag och tidigt, tidigt, tidigt

I fredags var det alltså som ni alla vet Valborg. Vi firade Valborg uppe på Skälby med mormor och morfar där vi snabbt gick förbi de marknadsstånd som fanns där, köpte lite korv att äta för att sen vara i lekparken så Iris fick leka loss ordentligt. Tyvärr var gungan konstant upptagen men Iris var rätt nöjd iaf med alla andra saker. När elden väl skulle tändas så kom regnet men vi hann iaf se när den fjuttades på innan vi åkte hem. Väl hemma så tändes grillen och det grillades det kött, majs, paprika, lök och lite halomiost. Så när allt var uppätet så var jag duktigt mätt.
Kvällen avslutades med ett parti poker som jag tog hem. Kul för mig, mindre kul för de andra.

Igår så var det en rätt slapp dag för mig iaf. Började med sovmorgon, gick sedan upp och rensade i klädkammaren medan Emma och Iris gick till Ekelunds och köpte frallor. Sen blev det frukost innan Emma och Iris lämnade mig igen för att fika lite på stan. Då passade jag på att duscha, köpa snus och sätta mig med en kopp kaffe på innegården och läsa en bok. På eftermiddagen så blev det en sväng ut till Lindsdal där jag först såg Bajen torska hemma mot Norrköping innan en god middag intogs.

Idag så ville Iris vakna tidigt så jag har varit uppe sen strax innan sex vilket är jävligt jobbigt. Hade gärna sovit någon timme till. Tyvärr så vill inte Iris somna om längre som hon ville förut. Då hjälpte det alltid med att ge henne lite välling så sov hon sött igen men nu blir hon bara skittrött och blir ledsen när hon är på väg att somna om. Så nu är hon istället hur trött som helst under hela förmiddagen eftersom hon vägrar sova och slocknar tillslut av utmattning. Men det är nog hon som lider mest av det.

Vad som händer resten av dagen är det ingen som  vet utan det får visa sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0