Vår dag

Efter lunchen idag så gjorde vi oss klara för en cykeltur. Tog en sväng innan jag åkte förbi jobbet och hälsade på. Var ett tag sen jag var där. Iris gick omkring och spanade in hur det såg ut och jag gick efter. Och för första gången så var hon inte rädd för Bagarn. Hon börjar bli stor min lilla tjej. När vi varit där en sväng så cyklade vi en sväng till innan vi drog oss hemåt för en eftermiddagslur. Den eftermiddagsluren var skön kan jag lova. Tur att jag ställde klockan för både jag och Iris sov som två små grisar.
Nu är vi relativt nyhemkomna efter en sväng ner till Kattrumpan där Iris har gungat och åkt rutschkana. Önskar bara att hon kunde sluta med att fälla ut fötterna när hon åker så det slipper ta stopp så fort. Stannar ofta en bit innan hon är nere när hon försöker härma Janne Boklövs v-stil. Får tejpa ihop benen på henne nästa gång så hon får njuta av hela rutschkanan.

Nu håller Iris på och leker med lite allt möjligt och jag ska förbereda maten lite om jag får för henne. Hon brukar inte tycka om när man gör något i köket utan att hon får vara med och det är inte alltid så lätt att laga mat med en 11-kilosklump på ena armen. Men jag tror jag har tur idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0