Lördagen

Glömde tydligen att skriva något igår så det gör jag nu istället. Lördagen började en timme för tidigt för mig. Jag och Emma brukar få en sovmorgon var på helgerna och då brukar vi få sova till nio. Nu ville Iris att jag skulle gå upp redan vid åtta. Hon lyckades dock inte riktigt med sin olan utan jag låg kvar i sängen till strax innan halv nio. Men det blev en för tidig uppgång iaf.

Efter frukost och allt annat som hör morgonen till så tog vi en sväng på stan och uträttade en del saker inför framtiden. När jag kände mig klar med stan så tog jag bussen ut till Dadda. Hos Dadda blev det lite skitsnack, fotboll och lite bilder från Thailand. Allt verkade vara bra med Dadda förutom att han såg ut som en taliban med ett väldigt stabilt skägg.

Sen hoppade jag på bussen ut till Lindsdal och gissa vilka som satt på den bussen? Rätt, Emma och Iris. Så kvällen spenderades ute i Lindsdal där vi åt middag och umgicks med faster, farbror, Arvid, farmor, farfar och gammelmormor. Blev en rätt sen buss hem med en jävla massa folk som skulle ut så det var livat. Fan vad jag inte längtar till Iris blir så gammal att hon ska ut. Och när det väl är dax för det så hoppas jag verkligen att modet är förändrat för idag verkar det som om den som har kortast kjol vinner och så vill jag inte att det ska vara om några år. Nä, då ska det vara långkjol, heltäckande överkropp och det ska inte se det minsta slampigt ut.
Men de var en trevlig tjej som förvisso såg ut som ett halvt sprutluder som tittade på Iris så mycket och avslutade med att säga att vi "har en väldigt söt bebis" innan hon hoppade av bussen. Tack för det.

Igår så satte vi upp lite väggdekorationer i Iris rum. Först så satte vi de över sängen och då blev de rätt snabbt nedrivna av en liten bustjej. Då flyttade vi dem och då trillar de ner av sig självt lite då och då. Men med en massa extra dubbelhäftande tejp så sitter de nu på plats. Men att de skulle rasa ner kunde man nästan räkna ut med tanke på priset, vi köpte de nämligen i Thailand för 55 kr. Det är iaf Musse Piggs klubbhusfigurer som numera pryder Iris vägg.



Iris nya väggdekoration


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0