Tillbaka i vardagen

Är nu hemma från Thailand och tillbaka i vardagen. Har varit en underbar resa som gett mig en massa minnen som jag kommer bära med mig resten av livet. Har fått se och uppleva så mycket saker som jag aldrig trodde att jag skulle få vara med om. Har träffat människor som jag alltid kommer minnas. Har fått se Iris växa så mycket på två veckor så jag knappt hängde med. Jag har fått en insikt i hur lyckligt lottade vi är på ett sätt som bor där vi bor och på samma gång se hur mycket vi har att lära av de som har det mindre bra. Att ta vara på det som finns en nära och att ge av sig själv utan att kräva något tillbaka.

Har för den delen en jävla massa kort som jag vill visa er men just idag så orkar jag inte sitta och välja vilka. Men här kommer den bilden jag är mest stolt över att jag tog.



Se, jag vågade ta kort på en orm. Och för er som inte vet så är ormar det absolut värsta jag vet. Men jag vågade gå fram så pass nära att jag kunde ta denna bilden. Visade sedan upp den för lokalbefolkningen som kunde engelska och fick då reda på att den var "dangerous, very dangerous". Och det gör mig ännu mer stolt. Jag kunde ju dött om den fått för sig att hoppa på mig och bita mig.

Kan ta en bild till på världens bästa guide. Mannen på bilden är Pop. Han tog med mig till sina hemtrakter som ligger några mil från ön där vi bodde för att jag skulle få se lite härlig djungel och kunna ta lite fina bilder. Och inte nog med det, han visade mig runt i området där han bor, han bjöd på mat, resan dit och på en underbar upplevelse utan att jag fick betala ett skit. Allt jag kunde ge han var en tröja, iofs en väldigt fin tröja men det kändes genant att inte få betala bensin, mat eller något annat.



Nu lite Iris. Min lilla tjej har varit otroligt duktig hela resan. Hon har inte klagat överdrivet mycket över att bli smord med solskyddskräm och hudkräm och sånt. Hon har blivit en riktigt litet vattendjur. Hon älskade att bada i poolen så pass mycket att hon en gång försökte gå ner för stegen själv till poolen utan att någon var i den. Hon klarade flygresan hem väldigt bra trots att det inte finns allt för mycket att göra på ett plan. Och då är det ändå en resa på 11 timmar. Just nu är hon dock lite jetlaggad och somnade redan vid sex idag efter att ha gått upp vid halv tre i morse. Det var ingen höjdare för Emma som hade natten. Men nu är det tillbaka till verkligenheten för henne också då det är dagis imorgon.

Nu ska jag titta lite på fotbollsgalan innan jag går och lägger mig och tar igen lite förlorad sömn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0