Ensamma hemma

Jag och Emma är ensamma hemma. Men det är kanske inte så fint som det låter. Jag tar det från början.

Vid ett-tiden idag så kände ja gmig något skitnödig. Satte mig och sprutlackerade kaklet i toan. Mådde dock inte dåligt men en stund senare så kände jag att det var dax igen. Men då vaknade Iris till så då fick jag gå in och lägga mig hos henne en stund. När hon somnat om så körde jag en omgång till på toan och kände att jag började må illa. Ringde då min far som vi hade tänkt att träffa på eftermiddagen och frågade om han kunde ha Iris tills Emma kom hem. Tack och lov så kunde han det och kom och hämtade henne. En stund senare ringde Emma och sa att hon också var risig och på väg hem. Så nu har jag och Emma legat här hemma och mått dåligt. Vi har bajsat och spytt och varit riktigt risiga. Och jag får alltid feber när jag är magsjuk också så idag hade jag en febertopp på 38,6. Så det kan förklara varför jag kännt mig frusen.
Nu är helgens alla planer omkullkastade och vi får ta nya tag och vara hemma istället. Och det suger att allt skiter sig då vi hade mycket roligt att göra i helgen. Vi skulle äta middag imorgon med Ika, Sören och Ikas föräldrar. Är så typiskt när väl tant Ika är hemma att vi blir dåliga. På lördagen skulle vi fira Anna som fyllt 30 men det får vi också skita i. Söndagen hade vi väl inga planer förutom att vara lite bakfulla och sova så länge vi vill och kan. Men det kommer fler tillfällen till det.

Nu ska jag titta lite på Alex Schulmans kaninprogram och se om det är något att ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0