Fredagledigt

Och så var det fredag igen och det betyder att jag är föräldraledig. Älskar fredagarna när jag är hemma med Iris. Vet inte om hon känner samma sak men man kan alltid hoppas.
Men idag blir det inte bara roligheter för 10:45 ska vi till Ångkvarnen för att ge Iris en spruta. Hon behöver lite vaccin när vi åker till Thailand och då är det bara till att ge henne det. Kommer inte att bli en angenäm upplevelse men jag får väl låtsas vara stark för Iris skull även om jag kommer gråta inombords.

Men när vaccineringen är klar så blir det desstå mer nöje. Lunchen idag är ännu inte bestämd, har just nu två alternativ. Det första är att provsmaka en bröllopsmeny, det andra att gå till MAX. Återkommer till bröllopsmenyn. Vet egentligen inte om jag är sugen på hamburgare idag men det är lika bra att få MAX avklarat så jag inte behöver tänka på det i framtiden.

Bröllopsmeny ja. Det är ju så att jag och Emma ska gifta oss i januari och de som fått uppdraget att laga maten har nu fått ihop en meny som ska provlagas idag. Och då kanske jag ska gå dit och provsmaka lite om tid finnes för dem och oss. Mer om bröllopet, har ni inte fått någon inbjudan så beror det på två saker. För det första så är de inte skickade än men blir det inom några veckor. Och det andra är att du kanske inte är bjuden. Men än ska du inte ge upp hoppet men har det gått en månad utan att du fått en inbjudan så kan du börja misstänka att du inte är välkommen. Kommer att skriva mer om bröllopet i framtiden.

Iris valde just att äta en macka utan något på istället för kex. Det gör mig och säkerligen hennes framtida tandläkare nöjda. Bra Iris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0