Äckel

Dagen har passerat ungefär som jag trodde. Det har varit film, lek, fika, mys, mat och lite sömn. Jag och Iris låg här i soffan och hon sov gott på mitt bröst. Var väldigt nära att somna själv men små händer och ett litet huvud tillät mig inte att slappna av. Men det var rätt skönt iaf.
Nu har vi varit ute en sväng och fått lite luft. Vi var på Åhlens och tittade på vad Iris önskar sig i födelsedagspresent. Och det var alla kläder med Pippi på. Spelade ingen roll hur de såg ut i övrigt, var Pippi på så var det snyggt. En liten sväng in på Systembolaget och sen så gick vi hem.
När vi kommer till vår gård så ska jag ställa in vagnen. Och vad gör Iris då? Stoppar huvudet rakt ner i en snödriva och börjar äta snö som det ligger ett och annat gruskorn i. När jag ser vad hon gör så lyfter jag upp henne och möts av ett smutsigt ansikte som lyses upp av ett stort leende. Tyckte just då att min dotter var ett litet äckel. Men, jag låg själv och åt snö när jag var liten så det är nog sånt som hör till. Eller så har hon bara fått mina gener.


Iris och dockan tog en förmiddagsfika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0