Hur orkar hon??

God morgon.

Idag tyckte Iris att vi skulle gå upp redan klockan sex. Och detta trots att hon somnade vid halv 10 igår plus att hon var vaken från tjugo i elva till kvart över ungeför när vi åkte bussen hem. Fattar inte hur hon orkar vara uppe redan nu? Men, det gör hon tydligen.

Igår kväll var vi hos Henke och Anna som bjöd på indisk rätt som jag tyckte var fantastiskt gott. Och det tyckte Iris också. Hon åt väldigt mycket trots att det var rätt starkt. Och så fick hon sitta på en vanlig stol vilket gjorde hennes kväll till något extra. Till efterrätt blev det glass med maränger och smarties. Smarties är nu Iris nya favoritgodis. Vad hon åt.
Resten av kvällen så mös Iris med Nella. Nella är alltså en hund och Iris blev nog lite kär. Hon skulle krama, klappa och mysa med Nella hela kvällen. Och hon var jätteduktig, klappade fint och kramade Nella hur mycket som helst. Hon vågade tom ge Nella hundgodis, det hade jag inte trott innan.
Henke tog som tur var några bilder så det kommer förhoppningsvis senare.

Melodifestivalen då? Det var betydligt bättre än förra veckan. Något överraskande resultat men jag är glad att Playtones gick till final. Hade nog dock förväntat mig att Linda Sundblad skulle placera sig bättre men lite skrällar är väl roligt. Nu ser vi fram emot nästa vecka då Nicke Borg kliver in och visar var skåpet ska stå.

Fan vad kul det är att åka buss på kvällen och se alla som ska in till stan. Många minnen från bussresor då man själv var lite småfull på väg mot kvällens äventyr. Är väldigt glad att jag slipper vara med om det idag men det var kul på den tiden. Men, igår på bussresan så hände en rolig sak. Någon litet flarn klcäte ur sig "Sexy mama" åt Emma när hon satte sig vid Iris vagn. Det tycker jag är roligt att även små barn uppskattar Emmas skönhet.

Igår drog jag in en stor summa pengar på stryktipset. Hade dock bara 11 rätt men det gav den enorma summan 22 kr som nu ska investeras i typ peggar eller något. Alternativt så spelar jag på oddset ikväll för att åtminstonde dubbla den. Första vinsten för mitt och Daddas tipsbolag för övrigt. Synd att den inte gav mer. Det som stör mig är att jag valde bort en gardering som hade gått in för att få med en gardering på Man U mot Crawley Town. Nu var det iofs bara en ribba bort från att den garderingen hade behövts. Nu gav inte 12 rätt speciellt mycket iaf men ändå.

Och Bajen spöade Gefle och tog årets första seger. Är bara träningsmatcher än men lite segrar är alltid bra att ha med sig in i serien.

Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Det enda jag säkert vet är att Emma ska göra söndagsstek vilket brukar vara gott. Det andra är att jag ska försöka sno till mig lite sovtid när Emma vaknat för jag är trött.


Iris i väntan på indiskt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0