Irisfritt

Idag på förmiddagen så ringde Ulf och frågade om han skulle hämta Iris på dagis. Och självklart fick han göra det. Så nu är det Irisfritt hemma eftersom Iris är hos mormor och morfar. Men jag antar att det inte dröjer allt för länge innan hon kommer hem. Så vad har jag gjort sen jag kom hem från jobbet för ungefär en timme sen? Började med att diska så jag slipper göra det med Iris runt benen. Och sen för att vara riktigt förberedd för hennes hemkomst så passade jag på att laga mat oxå, blir spagetti och köttfärssås ikväll och det jag gjort nu är inte spagettin utan köttfärssåsen. Tror spagettin blir lite tråkig om jag hade gjort den nu.

Idag var det ytterligare en bra dag på jobbet. Satt vid datorn och jobbade hela morgonen och hann med mer än vad jag förväntat mig och det är alltid kul. Delade ut post i stan idag och passade då på att kolla lägenhetsnummer och för att slippa skriva så lånade jag Ronnys kamera och fotade istället. Smart jag är va?
Överraskade Eva genom att stå och vänta på henne utanför en uppgång och knäppte en kort när hon kom ut. Hon blev livrädd och trodde att jag skulle slänga något på henne. Efter diverse hot från hennes sida så tog jag bort bilden.

Ikväll så är det som ni vet bara jag och Iris hemma och jag hoppas på en lika mysig kväll som igår. Idag kanske vi lyxar till det med lite glass om hon äter duktigt. Blir det glass så blir det glasskort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0