Min namnsdagstjej

Idag har min lilla Iris namnsdag och det har vi firat lite grann. Hennes första present var att mormor kom och hämtade på dagis vilket Iris brukar tycka är roligt och det tyckte hon idag med.
Så medan Iris var hos mormor så donade jag ihop lite köttfärssås som serverades med spagetti när hon kom hem. Och eftersom jag gör så dog köttfärssås så åt hon så pass mycket att hon bara orkade en halv glass efteråt.
Hennes riktiga namnsdagspresent var en Pippi Långstrumpperuk. Hon blev väldigt glad över den och sjöng "här kommer Pippi Iris".
Och hon var väldigt söt i sin Pippiperuk. Eller vad tycker ni?


                   
                                                   Pippi Iris


När sen tänderna var borstade och vi skulle sätta på henne pyjamas så valde hon att springa in på sitt rum och leka. Och när hon leker på sitt rum så välter hon ut sina leksaker som annars ligger i några lådor. Och helt plötsligt så hör vi henne ropa:
"Jag sitter i lådan, jag sitter i lådan. Vi går in och kollar och hittar henne så här.


                    


Ungefär så har vår kväll varit, hur har er varit?


Kommentarer
Postat av: Tess

Gratta Iris på namnsdagen i efterskott imorgon för jag antar att du inte är så sugen på att väcka henne nu:)

//Tess

2011-02-10 @ 20:47:18
Postat av: Marlene

Grattis på söttjejen! Och ja, hon är bedårande i sin nya peruk... Men du, "dog köttfärssås"? (Jag måste ju mobbas lite då jag hört att du är bra på Tyska också)....

2011-02-11 @ 08:25:51
URL: http://marlenejansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0