No pulka

Det belv ingen pulka för mig och Iris idag. Var alldels för tråkigt och kallt ute. Nä, vi gick hem och mös istället. Och efter myset så var det dax att laga mat till Iris och det var tydligen inte bara jag som skulle laga mat, nä, Iris skulle hjälpa till. Och hennes hjälpande blir lite av ett stjälpande. För det första så har man en liten dam att ha ett öga på hela tiden men det går rätt bra eftersom jag är skelögd. Men sen så ska hon ju äta av allt innan det är klart. Så en tredjedel av ärtorna var uppätna innan det var dax att servera. Även om det är kul att hon engagerar sig i hushållssysslorna så föredrar jag att laga mat själv. Däremot så får hon gärna hjälpa till med städning. Problemet är ju att hon är rädd för dammsugaren.

Glömde ju att berätta vad jag fick av min älskade fru i alla hjärtansdag-present. Jag fick ett par kalsonger. Och hon har bra smak vad det gäller märket eftersom det blev ett par Tiger of Sweden. Bra Emma. Vill ni veta hur de såg ut? Ok, så här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0