Svänger snabbt

Tänk vad snabbt humöret kan svänga ibland. När jag gick från jobbet var jag smått irriterad över en del saker som sades under mötet vi hade i slutet av arbetsdagen. Var 2-3 personer som fick mig att koka inombords. Men när man kliver in på dagis och får se Iris glädje när hon får syn på mig kan inte få mig att bli annat än glad.

I övrigt så var det en bra dag på jobbet. Rätt så lite post vilket medförde att det blev rätt slappt och det var inte igår det var så kan jag berätta. Har varit full fart hur länge som helst nu känns det som.

Jag och Iris har ju varit för oss själva ikväll eftersom Emma är och äter med damerna i föräldragruppen. Så jag och Iris har kört för fullt här sen vi kom hem. Efter att vi käkat så blev det lek för hela slanten. Vi har lekt med dockan, läst böcker och jag pruttade hennes mage tills jag fick ont i läpparna. Och Iris skrek "mer, mer". Har aldrig hört henne skratta så mycket. När jag kände mig färdiglekt så var det dax för tandborstning och den gick helt ok idag. Lite krånglande från Iris går nog inte att komma ifrån men överlag så var hon duktig idag. Sen blev det välling innan vi gick och la oss i hennes säng. Och hade det inte varit för att jag hade nachos och aioli som väntade på mig så hade jag nog oxå sovit nu.

Imorgon så ska Emma iväg igen så då blir det jag och Iris igen. Vad vi ska hitta på imorgon vet jag inte än men jag antar att det blir ungefär som idag. Och har ni tur så kommer jag kanske ihåg att ta ett kort eller två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0