Gott nytt år

Ja, så var 2011 här. Ett år som jag tror kommer bli ett bra år, iaf för mig. Men först ska vi ta och knyta ihop säcken som innehåller 2010.
Nyårsafton firades som vanligt ihop med familjen Anderbom. Men för första gången så var vi i deras hus i Lindsdal. Kvällen innehöll som vanligt mycket god mat och dryck. Vi åt, smördegsknyten med rödbetor och chevreost, hummer, oxfile och avslutade med ananascarpaccio. Och så lite chips på det. Och till dryck blev det skumpa, öl, vin och så lite mer skumpa. Och eftersom jag är så vuxen nu så drack jag även en hel del vatten.
När vi inte åt så spelade vi spel, Bezzerwizzer, som jag ägde i. Iaf första omgången för i andra så fick jag se mig besegrad av Emma. Om ni inte spelat det så kan jag rekommendera det varmt. Och som sig bör när det spelas spel så blev det lite tjafs. Vet inte om det oxå har blivit en nyårstradition men det ser ut som det. Fast det glömdes snabbt och vi återgick till att ha trevligt.

Igår så var vi hos farmor och farfar hela dagen och fixade inför bröllopet. Är en hel del kvar att göra men det känns ändå som om vi har koll på läget, tror jag.
På kvällen åt vi pizza med mormor, morfar och gammelfarmor innan vi åkte hem och däckade i soffan. Jag ville se Hipp Hipp och lyckades hålla mig vaken genom att hota mig själv med stryk om jag somnade.

För den delen så blev det ingen sammanfattning av 2010. Hann inte med det på nyårsafton och då känns det meningslöst att göra det nu när det är ett nytt år. Eller har jag fel? Nä, trodde väl inte det


Nyårsfina kusiner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0