Jobbar igen

Så var jag tillbaka på jobbet igen efter sjukdom, bröllop och lite ledighet. Var nästan en vecka sen jag jobbade senast så igår kväll kändes det bra att veta att jag skulle jobba idag. Iofs vet man aldrig om man ska jobba när man har ett litet barn men det verkade inte på henne som att hon skulle bli sjuk så jag chansade helt enkelt.
Sitter idag inne och jobbar vidare med projektet som egentligen ska vara klart till på fredag om chefen hade fått som han velat, men jag har väldigt svårt att se att det hinner bli klart till dess. Och det underlättar inte direkt när systemet är segt som fan. Men, det är bara att ta ett djupt andetag när det krånglar och tänka på något annat.

Igår blev det en rätt så händelserik dag. På förmiddagen så plockade vi med alla saker vi fick i lördags och försökte få lite ordning på korten som satt på paketen så vi vet vilka vi ska tacka. Sen gick vi till Jenny och tackade lärarna som var där i lördags och hjälpte till. Lunch, hämta Iris på dagis och så ut till IKEA. Skulle egentligen bara köpa en bra förvaringslåda för att ha någonstans att lägga ner kort, glas, blommor osv från bröllopet. En liten minneslåda helt enkelt. Det slutade med att vi åkte därifrån med en hylla också som vi satte upp i Iris rum. Hyllan kostar egentligen 799 men var nedsatt till 395. Men så var den slut så vi ville köpa visningsexet. Men det var lite skadad så det slutade med att vi fick hyllan för 95 kr. Det är en bra deal tycker jag.
Sen kom det roliga. Jag skulle se till att säkra hyllan mot väggen. Nu är det ju så att jag har tummen mitt i handen men eftersom pappa var upptagen så hade jag inget annat val än att fixa det själv. Vågade inte ha den i Iris rum utan att den var säkrad för man vet aldrig när hon får för sig att klättra på något. Mätte lite, ritade lite på väggen, laddade borren, borrade lite, drog i lite gipsplugg, skruvade lite och helt plötsligt var jag klar och hyllan stod säkert. Blev lite imponerad av mig själv. Kanske vågar mig på lite mer hantverk i framtiden.

Planerna efter jobbet idag är inte allt för avancerade. Kommer gå och hämta Iris på dagis, gå hem, leka med Iris, ge Iris mat, äta själv och sen blir det nog soffan. Och har ni tur så kanske jag får ihop ett inlägg om bröllopet. Börjar känna att jag har lite koll på vad som egentligen hände i lördags. Men, jag lovar ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0