Konstig dag

Det har varit en rätt konstig dag här hemma idag. Iris och jag gick upp rätt så tidigt och Iris var då på ett strålande humör. Några timmar senare när frukosten var uppäten, vi hade lekt, tittat på tv och haft det bra så var det dax att borsta tänderna. Men det tyckte inte Iris. Det var ett halvt krig här hemma och Iris var så ledsen. Jag och Emma stod dock på oss om att tänderna ska borstas och Iris stod på sig om att de inte skulle det. Efter ett tag så satte jag mig med Iris i soffan och då somnade hon. Och efter det har hon varit trött och rätt så grinig. Hon börjar gråta för ingenting och är helt otröstlig för att i nästa stund sluta och vara rätt glad. Hoppas bara hon inte håller på att bli sjuk.

När Iris vaknat och fått i sig lite mat så tog vi en sväng ut till IKEA och Hansa för att köpa lite lakan till Iris och skor till mig och Emma. Så nu har jag äntligen hittat ett par skor till bröllopet efter en jävla massa letande. Är inte lätt att hitta ett par sköna finskor. Trodde jag skulle lösa det på ett par minuter men icke. Men nu är det iaf löst.

När vi kom hem så var jag hungrig, vet inte om Emma och Iris var så hungriga egentligen men mat behöver man ju äta så jag slängde ihop en risotto. Ni vet en sån där skolrisotto med ris, ärtor, paprika, korv, lök och såklart, ris. Är faktiskt rätt gott och extremt jävla enkelt att göra, tror tom att Karlbom skulle klara av det.

Vad som händer resten av kvällen har jag ingen aning om men jag antar att det inte blir allt för mycket action med två trötta tjejer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0