Min Iris

Idag när jag kom och hämtade på dagis så var Iris så jävla glad rent ut sagt. Hon kom springande och verkligen hoppade upp i min famn. Hon skrattade, log och var så lycklig. Och en sån sak får en rätt så trött pappa att bli på ett strålande humör och dessutom så piggnade jag till rätt rejält.
Väl hemma så blev det mat och en klementin följt av pepparkakor till efterrätt. Tror inte att det finns något godare än klementin om du frågar Iris. Skulle möjligtvis vara glass.
Och för en stund sen så var det dax för den vanliga ångesten, tandborstning. Iris hatar tandborstning lika mycket som hon älskar glass. Det är i stort sätt omöjligt att få henne att hjälpa till så nu för tiden så är det med våld vi gör det och det känns verkligen inte bra. En av oss håller henne, en borstar och Iris gråter och skriker. Det gör verkligen ont i hjärtat att behöva göra så men vad har vi för val?
Istället för att se en förtvivlad Iris så föredrar jag att se henne så här.....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0