Min väns far

Alla som läser denna bloggen vet ju vem Martin är. Eller hur? Men har ni träffat Martins pappa Håkan? Det har jag. För ett antal år sedan så frågade Martin mig och jag kunde hjälpa hans pappa att hämta en tv som skulle köras från Kalmar till Öland. Jag skulle inte köra utan bara vara med som bärhjälp. Håkan hade beställt en taxibuss som skulle frakta tv:n medan vi tog bilen över. Nu blev det som så att Martin och taxisnubben bar tv:n, dels ut från affären och in i Håkans hus. Allt jag gjorde var att hålla upp två dörran och åka med. Men Håkan såg ju vad som hände och inte hände och trots mina protester så blev jag belönad. Men Håkan har efter det gärna skojat med Martin om att jag kan hjälpa till att hålla ett handtag osv vilket jag personligen tycker är rätt kul.
I höstas var iaf Håkan iväg på en resa till Tyskland och på båten fick han syn på en sak som gjorde att han tänkte på mig, en adventkalender med Simpsons. Denna kalendern fick jag igår av Martin, glömde den dock när vi åkte därifrån så den kom i min ägo först idag. Är väldigt glad att för den även om jag aldrig kommer öppna den. Dels för att jag inte äter choklad men framför allt för att jag vill ha den i sin orginalförpackning. Så tack Håkan och Martin för den fina gåvan.








Fick även en annan fin sak av Martin som fått mig lite nostalgisk. Fick rugbyfilmen från 1998 då jag spelade sista året. Är rätt kul att se sig själv som en ung och vältränad pojke. Lite skillnad mot nu. Fan, det länge sen nu. Men det är det som är så skönt, att man nu som en gammal man kan titta på sig själv och se vilken idiot man var och tycka att det är skönt att man slipper vara med om sånt nu.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0