Orättvist

Som jag skrev förut så hade ju Iris en riktig skitkväll igår och somnade i Emmas famn. Men grejen var att det var min natt att ta Iris. Nu behövdes ju aldrig det eftersom hon sov så pass bra där hon sov. När vi nu är på väg för att gå och lägga oss så säger jag till Emma:
" Det är din natt i natt va?"
Då börjar hon skratta och säger att det är min natt eftersom Iris sov på henne hela natten. Är det logiskt? Jag kan väl inte rå för att Iris inte vill att jag skulle ta henne i natt? Jag kan väl inte rå för att jag satt och tittade på hockey när Iris mardrömsperiod började och att Emma då gick in till henne?
Hm, tycker att vi borde hålla fast vid varannan natt som vi gjort hittills. Men, uppenbarligen så är det inte jag som bestämmer här hemma längre. Hur ska det då bli när vi är gifta? Får jag ens bestämma vad jag ska ha för kläder på mig? Får jag bestämma vad jag ska äta och dricka? Får jag borsta mina tänder själv?
Det får bli som det blir bara det blir bra. Och vem vet? Är kanske skönt att slippa ta egna beslut? Vi får hoppas på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0