Simhallen del II

Simhallen idag var en riktig succé. Iris trivdes som fisken i vattnet och hade det väldigt roligt. Hon hoppade från kanten, låg på en flytdyna och hade det kul, åkte rutchkana och passade även på att trillar ner från rutchkanan åt fel håll vilket betydde en vålt med hjälp av trappstegen upp innan hon hamnade i vattnet. Och det sista var väl det enda som inte var roligt. Hon tyckte tom att det var roligt att tvätta håret efteråt vilket inte tillhör vanligheterna.
Jag hade som mest kul när jag efter mitt enda åk i vattenrutchbanan hade dagen snabbaste åk. En stund senare var jag inte lika munter då jag såg att någon hade åkt snabbare. Säkert någon liten snorunge.
Efter simhallen så somnade hon rätt fort och förblev sovande rätt så länge. Nu är hon i Lindsdal hos farmor och farfar där hon ska spendera natten. Var inget kul när farfar åkte iväg med henne. När jag skulle stänga bildörren och gå så ropade hon pappa och började gråta. Usch, är ingen höjdare att vara med om. Ringde lite senare för att kolla om allt var ok och det var det. Hon var glad och nöjd när hon kom fram och fick se farmor. Kunde jag väl iofs räknat ut men det är ändå skönt att höra att allt är ok.

Om en stund ska vi till Hamnkrogen och äta. Ska bli trevligt med en middag med min fru. Första gången vi äter ute som gifta, coolt va?


Min lilla badtjej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0