Sjuk

Att jag inte bloggat de senaste dagarna beror på att det inte hänt så mycket. Jag har spenderat väldigt mycket tid i sängen och soffan från det att jag kom hem igår vid 11-tiden. Va? Slutar han så tidigt tänker ni. Men, nej, det gör jag inte. Min förkylning höll på att knäcka mig och jag var helt slut i kropp och huvud och eftersom jag ska gifta mig i helgen så tog jag beslutet att gå hem igår. Tanken var att jag skulle vila ordentligt för att kunna ta mig till jobbet idag men det tyckte min lagledare var en dålig idé. Så han sa åt mig att stanna hemma. Och tur var det för på förmiddagen idag så blev det bara värre och värre. Mådde verkligen skit fram tills efter lunch. Mat, Resorb, värktabletter, berocca och sömn fick mig att vända det lite. Är dock fortfarande rätt så täppt och hostar en del men nu känns det som om det vänder.

Och nu börjar det dra ihop sig, på lördag så gifter sig jag och Emma. Ska bli jävligt kul rent ut sagt. Och nu har vi faktiskt rätt bra koll på grejerna vilket lugnar nerverna lite grann. Får erkänna här att jag har varit lite stressad de senaste dagarna och det är en skrämmande känsla för jag brukar aldrig bli stressad. Men, nu är det dax att lugna ner sig så skallen är klar på lördag så jag kommer ihåg hela dagen.

Iris lider just nu av att få sammanbrott varje natt. I natt så vaknade hon vid 12 och började skrika på dricka. Jag går in och erbjuder vatten som finns i flaskan bredvid sängen men då ska hon ha mjölk. Jag går och hämtar mjölk men den vägrar hon dricka för då ska hon ha välling. Ungefär här börjar jag bli rätt trött på situationen men går och fixar välling. Tror ni att hon ville ha välling då? Nä, då skulle hon ha vatten. Var smått irriterad på min dotter just då. Får bara hoppas att hon skippar psykbrytet i natt så vi får sova. Jag tror att två nätter bra sömn skulle göra att lördagen blir ännu roligare än om vi bara får sova natten till lördagen. Men vad vet jag?

För att inte hänt så mycket så blev det en del text iaf.

Avslutar med en rolig historia.
Vet ni varför pridetåget går så långsamt?


Alla går på bromsmedicin......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0