Usch

Idag på morgonen så ringde Emma mig och berättade att Iris hade trillat nedför trappan hemma. Blev sjukt rädd och fick en klump i magen. Men när Emma trots det inträffade var rätt lugn så blev jag också det. Så hur gick det till då? Om jag förstod Emma rätt så var det ungefär såhär.
Emma och Iris kommer ur lägenheten och Emma ställer sig för att låsa dörren när Iris sätter fart mot trappan. Hon går visserligen ner med rumpan först och kommer ett par steg innan hon tappar fästet och börjar rulla nedför trappan.  Hon stannar först på andra våningen utanför grannens dörr. Blev väl inga större skador förutom en bula. Tack vare att hon var fullt påklädd med overall och mössa så klarade hon sig rätt bra.

En stund senare så började jag att tänka på hur det gick för Emma. För det är ingen rolig syn att se när ens barn råkar ut för något. Men hon mådde också bra vilket kunde få mig att återgå till att jobba vidare med ett någorlunda klart huvud.

Jobbar inne idag med och nu börjar det närma sig slutet på detta arbetet. Behöver bara lite hjälp av mina kollegor för att jag ska kunna göra klart det men det hoppas jag att jag får i eftermiddag. För annars sitter jag med skägget i brevlådan inför morgondagen. Ha ha ha, skägget i brevlådan var rätt fyndigt va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0