Varning för ras

Idag var det första gången som jag var rädd för att jobba. Det var verkligen med fara för livet som jag gick på Kalmars gator och torg idag. För det första så var det snorhalt vilket gjorde att man gick och halkade till titt som tätt. Men var det nog med det? Nej, det skulle ju falla is och snö från taken också. Var en halv sekund från att få ett litet isblock i huvudet. Då hade jag nog inte skrivit detta just nu för då hade jag legat och vilat på sjukhus antagligen. Sen fanns det fler tillfällen när det kunde gått illa med lite sämre tajming. Blir så trött på alla snåla, dumma fastighetsägare som inte kan se till att det är rent på taken. Tänk om någon hade fått den istappen som tryckte in ett helt biltak på sig, den personen hade dött. Fattar inte hur man kan utsätta andra människor för den faran. Men, det räcker kanske med att sätta upp en skylt för att känna att man gjort sitt. Men det är bara fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0