Halv sex?

Vem vill gå upp vid halv sex en lördag? Inte jag, inte Emma, inte du men Iris vill. Så då är det bara till att pigga på sig och kliva ur sängen. Så nu sitter man här trött och jävlig och längtar efter sängen. Nu vet jag att det bara är någon timme tills jag får lägga mig och sova en stund till.

Igår så hade vi fredagsmys så det räckte och blev över. När Iris somnat så blev det vitt vin och räkor. Mycket gott. När vi ätit oss trötta på räkor så blev det rött vin och ost och kex. Mycket gott det också. Sen så blev det som vanligt på fredagar tidigt i säng. Är konstigt, man kan vara vaken hur länge som helst när det är vardag men när det är ledigt dan efter, nä, då ska man bli skittrött vid 22. Varför är det så? Kan ju bara gissa på att det är att kroppen känner att veckan är över och så slappnar man av och då vinner tröttheten över viljan att vara vaken och göra något.

Idag så är det lördag men det vet ni nog. Planerna idag är rätt så öppna fram till eftermiddagen för då ska vi lämna Iris till mormor och morfar. När Iris är lämnad så blir det nog lite sova innan vi ska göra oss klara för att gå på humorgala med Martin och Betty. Flam, Unge och Betnér står på scenen så det blir säkert roligt. Efter det blir det nog en bägare eller två på lämplig pub.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0