Helt färdig

Jag är helt färdig. Allt jag vill är att ta ett varmt bad och gå och lägga mig och sova. Men går det? Nej. För det första så har vi inget badkar och Iris badbalja är lite liten för mig och för det andra så får man inte sova så mycket i detta huset eftersom Iris inte tycker om att sova. Men, några timmars sömn ska det nog bli ikväll iaf. För annars går jag under. Och som lite grädde på moset så var det en tuff dag på jobbet också. Men jag överlevde det också.
Arbetsdagen kunde dock ha inletts bättre. Pga att vi inte alltid kommunicerar med varandra på samma sätt så blir det ibland missförstånd och lite halvtjafs som egentligen bara är onödigt. Nu löste det sig rätt så bra iaf tack vare att vi "rensade luften" rätt snabbt. Det var inte så illa att det egentligen behövdes men jag sa mitt och han sa sitt och så var vi nöjda. Är ju trots allt sånt som gör att vi blir bättre i framtiden. Och vi vet var vi har varandra min käre lagledare och jag.
Väl ute så var det kul som fan att gå brevbäring på det distriktet där jag gick idag. Var väldigt länge sen. Sist var det uteserveringar framme och eftersom jag inte jobbade förra sommaren så bör det varit nästan två år sen jag gick där. Jag gick iaf där när Emma var gravid och vattnet gick för då höll jag på att bli ihjälkörd eftersom jag körde rätt ut i en korsning utan att se mig för. Det hände idag också för den delen. Inte att vattnet gick men jag höll på att bli påkörd. Men denna gången var det den halvblinde gubben som inte såg mig. Tur att man har bra reflexer.

Glömde att bli blixtförälskad i Emma härom dagen så jag får bli det idag istället. Om jag orkar vill säga. Risken finns att jag sitter här som ett kolli när hon kommer hem och tittar rakt ut i luften.

I natt så kommer tranan för den delen. Så häng upp era strumpor så kanske ni får någon trevlig present.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0