Söndag morgon

Som vanligt så började söndagsmorgonen alldeles för tidigt. Iris ville gå upp redan vid halv sex men fick nöja sig med att gå upp vid 10 i istället. Så nu har vi varit upp en stund jag och lilla gumman.

Igår så firade vi gammelmormor som fyller 90 om en vecka. Vi var och käkade på Halltorps Gästgiveri eller vad det heter. Maten var helt ok och vinet var fantastiskt. Hade kunnat bälja i mig hela den flaskan utan problem. Efter middagen så åkte vi till Lindsdal där vi spenderade kvällen med att titta på melodifestivalen. Glädjen jag kände när Bengtzing fick sämst poäng av svenska folket var ungeför lika stor som när man vinner 100 000 på Triss. Så fantastiskt härligt.

På bussen hem sen så satt vi nog framför väldens i särklass gnälligaste kärring. Hon satt och klagade på allt och alla hela resan. Visst, det är en jävla volym på bussen men va fan, låt ungarna ha kul. Är väl skitbra att dem har roligt. Men nä, enligt denna kärringen så skulle det vara tyst för annars skulle alla ungdomar få tinitus. Hon satt där och klagade, morrade (jo, faktiskt), gnällde och betedde sig som en jävla idiot. Hade jag bara haft lite ork så hade jag rest mig upp och bett henne hålla käften och fråga henne om hon aldrig varit ung eller om hon föddes som en surkärring. Ångrar mig alltid när jag inte gör såna här saker. Hade varit härligt att vakna upp idag och ha det med sig.

Idag så tror jag att vi ha en rätt oplanerad dag. Det enda jag vet är att vi ska till mormor och morfar och äta i eftermiddag men innan det så är det fritt. Kanske ska ta en promenad och mata fåglarna eller nåt. Ni lär ju få reda på vad som händer om ni fortsätter läsa bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0