Igår och idag

Så, vad har då hänt igår och idag? Senaste jag skrev var om Iris smörgåshatt. Efter det så skickade jag ut Emma och Iris på stan då jag hade lite att göra inför kvällen då jag och Emma skulle fira vår treårsdag. Den är egentligen på tisdag men det känns lite tråkigt att fira en tisdag så vi tidigarelade det lite. När tjejerna kom hem så åt vi en liten salladslunch och slappade lite. Efter lunchen så körde Emma ut Iris till farmor och farfar där hon skulle spendera natten. Och då fick jag fart under vingarna. Fixade till en liten skattjakt här hemma för Emma som gav henne lite ledtrådar om vart vi skulle vara under kvällen. Och sen så stack jag iväg till dit vi skulle vara under kvällen, natten och morgonen. När väl Emma kom hem så fick hon leta runt lite här hemma och med lite fler ledtrådar på telefonen så kom hon fram till att vi skulle vara på Packhuset. Hon fick en sista lapp som jag gömt där det stod vad hon skulle packa osv. Och medan hon packade så satt jag i en soffa på vårt hotellrum och drack en öl. Mmm, öl.
En stund senare så kom Emma dit och då hade jag dukat fram lite gott att äta, tänt lite falska värmeljus och tagit fram en flaska skumpa som jag haft på kylning. Emma var väldigt rörd av mitt lilla arrangemang men det var bara början på hur rörd hon skulle bli. För när skumpan var upphälld och vi hade satt oss bekvämt så gick jag ner på knä och friade. Och vet ni vad? Hon sa ja. 
Så nu är vi förlovade och i framtiden väntar ett bröllop. Hur bröllopet blir får vi se. Kan bli ett litet, ett mellan eller ett stort. Den som lever får se.
Efter det så gick vi ut och åt innan vi tog oss tillbaka till hotellrummet för att bara vara med varandra och mysa.

När vi vaknade till idag och hade ätit frukost så tog vi oss ut till Lindsdal för att hämta vår lilla dotter. Fick lite tid där ute innan det var dax att ge sig av mot Kläckeberga kyrka för att närvara vid lilla Alice dop. Innan dopet började så blev det en väldigt jobbig stund för mig. Passade på att gå till min morfars grav och prata lite med honom. Fick lite dåligt samvete för att det var så länge sedan jag var där men sen så kom det mest saknad. Trots att det är över 11 år sedan han dog så kan jag sakna han oerhört mycket emellanåt. Önskar att han fått se hur bra mitt liv har blivit och att han hade fått träffa Emma och Iris. Han hade varit stolt över vad jag har i mitt liv.

Hur eller hur så blev det bättre när jag väl fick komma in i kyrkan och släppa det och tänka på psalmer osv. Efter dopet så var det dopfika på kafét som öppnat ute i Kläckeberga. Ett väldigt fint ställe som jag kan rekommendera er alla att besöka. 

På kvällen så var vi hos mormor och morfar och åt en middag. Sen vi kom hem så har vi varit som tre zombies här hemma. Eller jag och Emma har varit det iaf. Iris vägrar ju som vanligt att inse att hon är trött och kör på som om det var mitt på dagen. Men till slut slocknade hon och snart är det min tur. 

God natt. 

Kommentarer
Postat av: Tess

Grattis till bröllopet! Ni kommer vara ett så vackert brudpar:) Kram Tess

2010-02-14 @ 23:45:01
URL: http://tessdagar.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vilken härlig överraskning för Emma. Stort grattis till er båda! Kram

2010-02-15 @ 09:54:31
URL: http://soffisspot.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad gullig du är Pelle :-) Grattis & lycka till!

2010-02-16 @ 21:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0